Kerstmis in Antigua..! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van sharon eerbeek - WaarBenJij.nu Kerstmis in Antigua..! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van sharon eerbeek - WaarBenJij.nu

Kerstmis in Antigua..!

Door: Sharon Eerbeek

Blijf op de hoogte en volg sharon

26 December 2013 | Guatemala, Antigua

Hallo allemaal!

Afgelopen vrijdag meteen weer begonnen met werken na mijn 2 heerlijke dagen vrij bij lake Atitlan. Zaterdag gelijk een middagje vrij gekregen, het plan was om te gaan zwemmen. Aangekomen bij het 'zwembad' (wat 2,5 bij 2,5 meter was) toch nog even heerlijk genoten van de zon.

Na een tijdje kwam de baas naar mij toe om te vragen of ik de bungee sling shot wilde proberen. Natuurlijk wilde ik dat proberen maar ik had verder geen geld meegenomen, dus dat had ik tegen hem gezegd.. Omdat hij een beetje aan het praten is met Victor mijn baas, mocht ik het gratis proberen.

Het is een soort levende katapult die je op twee manieren kan gebruiken. Je wordt schuin naar achteren getrokken en schuin naar voren afgeschoten of je wordt recht naar boven afgeschoten. Ik heb ze allebei mogen proberen en het was echt super vet! Het gaat echt super hard.

De dag erna voelde ik me niet helemaal lekker, super verkouden, keelpijn en hoofd pijn. Hierdoor heb ik eigenlijk mijn hele kerst gemist (kerst hier is ook alleen maar kerstavond en 1ste kerstdag), ik heb 3 dagen lang alleen maar in mijn bed gelegen! Gelukkig gaat het nu alweer ietsje beter! Maar heb nog niet gewerkt. Ook had ik niet echt het gevoel dat het bijna kerst was, omdat het hier helemaal niet koud is, ik geen winterjas aan heb, het overdag lekker zonnig is en ik geen cadeautjes heb hoeven inkopen voor kerst!

Dinsdag avond vroeg na bed gegaan en dan wordt je wakker van een hele hoop vuurwerk voor kerst. In Guatemala is er iedere dag wel vuurwerk aangezien er iedere dag wel iets te vieren valt! Kerst, een verjaardag, andere lokale feesten, feesten voor het geloof en nog wel veel meer. Dus daar schrik ik niet meer van als er in een keer een heleboel vuurwerk wordt afgestoken.

Het is gelukkig wat drukker in ons hostel en er zijn meer trips. Jammer genoeg laat Victor me niet mee gaan terwijl ik dit juist moet leren en het de bedoeling was dat ik uiteindelijk misschien een eigen trip mocht begeleiden. Dit vind ik erg jammer, want nog altijd vind ik het zitten achter de balie helemaal niks.

Dat is dus het enige nadeel van een buitenlandse stage, je weet nooit wat je te wachten staat, zelfs na hele duidelijke e-mails en Skype gesprekken. Verder heb ik het nog altijd na mijn zin, leuke mensen om me heen, lekker weer en een super stad met een super uitzicht!

Ik hoop dat jullie kerst toch iets beter is geweest als die van mij en alvast een gelukkig en liefdevol nieuwjaar gewenst vanuit Antigua!

Kusjes van mij!

P.s. Hier de links van de filmpjes van de bungee sling shot!

https://www.facebook.com/photo.php?v=10202169008679244&set=vb.1009697470&type=2&theater

https://www.facebook.com/photo.php?v=10202168990518790&set=vb.1009697470&type=2&theater


  • 26 December 2013 - 23:45

    Astrid Eerbeek :

    Hej mop, leuk weer een verslag. Natuurlijk heb je me dit allemaal ook al verteld. maar ik lees graag dus... Ben blij dat je de stage toch positief bekijkt, realistisch. Hoe goed een voorbereiding ook lijkt te zijn, de praktijk kan altijd eens anders uitpakken maar ook daar leer je van. Voor mijn gevoel begint al weer het aftellen naar de terugreis, ik hoop dat je deze laatste weken toch nog de mogelijkheid krijgt en vindt om activiteiten te doen. In ieder geval ga je niet bij de pakken neerzitten, ik ben trots op je! en ik hoop dat je niet teveel kakkerlakken meer gaat tegenkomen in huis, bah!! En ja, als je thuiskomt krijg je vlees èn verjaardagstaart. wat precies hoor ik vast nog wel van je. Liefs uit een morgen weer stormachtig Nederland, mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

sharon

Actief sinds 13 Nov. 2013
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 8784

Voorgaande reizen:

18 April 2014 - 20 Juni 2014

Stage in Gran Canaria

11 November 2013 - 17 Januari 2014

Stage in Guatemala

Landen bezocht: