Wat een reis!! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van sharon eerbeek - WaarBenJij.nu Wat een reis!! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van sharon eerbeek - WaarBenJij.nu

Wat een reis!!

Door: Sharon Eerbeek

Blijf op de hoogte en volg sharon

13 November 2013 | Guatemala, Antigua

Hallo allemaal,

Afgelopen zondag ben ik begonnen met het inpakken van mijn tas. Dit was al een gedoe, ik mocht maar één tas meenemen voor 2,5 maand. Na 100 keer al mijn spullen in en uit m'n tas te doen, was het eindelijk gelukt!

De volgende dag ging het beginnen, mijn vertrek naar Antigua, Guatemala om stage te lopen bij het outdoor bedrijf genaamd O X expeditions. Mijn vliegtuig ging om 11;00 uur vanuit Brussel. Daar afscheid genomen van papa, mama en Mandy die mij weg brachten.

Eerst moest ik van Brussel naar Chicago en toen van Chicago naar Houston en dan nog van Houston naar Guatemala. Het stuk van Brussel naar Chicago ging goed. Eenmaal aangekomen in Chicago mijn bagage opgehaald en weer ingecheckt. Toen moest ik wachten tot het vliegtuig er zou zijn, uiteindelijk het ik nog 1,5 uur langer moeten wachten omdat het sneeuwde in Chicago. Uiteindelijk zijn we toch gaan vliegen maar waren we dus net te laat voor het vliegtuig van Houston naar Guatemala.

Ik ben toen na de servicebalie gelopen waar ik even met een meisje genaamd Sofia heb staan praten, ook zij moest naar Guatemala om daar haar familie op te zoeken.

Nadat ik mijn ticket had overgezet naar de volgende dag moest ik een hotel gaan zoeken om te overnachten. Toen hadden Sofia en ik maar besloten om samen te gaan en uiteindelijk kwam er ook nog een oudere vrouw mee die naar Mexico moest.

We zijn dus met z'n 3e naar het hotel Super 8 gegaan in Houston waar we de nacht hebben doorgebracht met z'n 3e in een tweepersoonsbed. Die nacht heb ik niet erg goed geslapen omdat het erg warm was en we de airco aangezet hadden die erg veel lawaai maakte.

In de ochtend zijn we weer terug gegaan naar het vliegveld in Houston om daar onze reis te vervolgen. Dit is verder ook goed gegaan.

Aangekomen op het vliegveld in Guatemala stond ik te wachten op mijn tas, die maar niet kwam. Ik dus weer naar een servicebalie om te vragen hoe het zat. Doordat mijn vliegtuig vertraging had was er dus ook iets mis gegaan met mijn bagage. Nu komen ze morgen mijn bagage brengen naar het bedrijf.

Na een tijdje het vliegveld uitgelopen en daar stond Victor op me te wachten, mijn stagebegeleider. Toen zijn we met een busje naar Antigua gereden.

Victor is erg aardig en vol met grappen. Ook heeft hij gezegd dat het een stage word die fysiek, mentaal en emotioneel zwaar kan zijn. Maar dit laat mij niet tegen houden! Aangekomen bij het bedrijf heeft hij me voorgesteld aan andere werknemers, welke ook erg aardig zijn. Ondertussen een beetje naar buiten gekeken en WAUW wat een uitzicht, het is echt geweldig en het weer is ook heerlijk!

Nu verder lekker uitrusten want het was een erg lange reis en ik ben goed moe! Morgen meteen een office training met alle werknemers!

Ik hou jullie nog op de hoogte!

Kusjes van Sharon uit Antigua!


  • 13 November 2013 - 06:37

    Astrid Eerbeek :

    Inderdaad, wat een reis! Met een aanloop van toch wel een paar weken, maar met pas echt groen licht 2 weken voor vertrek, vinden ook wij het spannend. We zijn onder de indruk van hou je alles hebt uitgezocht aangepakt en geregeld hebt. We hebben er dan ook alle vertrouwen in dat je een toffe tijd gaat beleven!
    nog even ben ik benieuwd of het met je bagage snel opgelost is, zou fijn zijn om na een reis van zo'n 36 uut iets anders te kunnen aantrekken. Wij zijn hier vooral trots op je en heel benieuwd naar al je verhalen, dus vooral veel foto's maken en updates hier en op facebook plaatsen. Voor nu eerst maar even bijkomen van de reis en de eerste indrukken. XX

  • 13 November 2013 - 11:32

    Monique:

    He lieverd, wat heb je al een hoop meegemaakt en je bent er pas net! maar je bent er toch maar mooi, met een prachtig uitzicht in de zon, ik wordt toch wel een beetje groen nu hoor! haha! Toen ik de 1e keer naar Uganda ging zat mijn koffer er ook niet bij, kreeg hem pas 3 dagen later, heb toen vanalles geleend bij mijn medereizigster en ondergoed iedere dag gewassen, vond het toen ook niet leuk, maar kon er later alleen maar om lachen! Veel succes en ben nu al benieuwd naar je volgende belevenissen! Enjoy!XX

  • 14 November 2013 - 14:27

    Ruud Van Rens:

    Hi Sharon,

    Had de verhalen al gehoord van je klasgenoten, wat een reis. Veel succes met de training en je stage en we hebben contact!!

    grt Ruud

  • 14 November 2013 - 17:32

    Gerard Eerbeek:

    Leuk blijf zo schrijven en face timen dan weten. Hoe goed je het daar gaat krijgen xxjes

  • 15 November 2013 - 11:41

    Lisa Crutzen:

    Hi Sharon,

    Wat onwijs gaaf dat alles is doorgegaan. Ik ben benieuwd naar de eerste foto's.. geniet van alle ervaringen. Heel veel succes nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

sharon

Actief sinds 13 Nov. 2013
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 8809

Voorgaande reizen:

18 April 2014 - 20 Juni 2014

Stage in Gran Canaria

11 November 2013 - 17 Januari 2014

Stage in Guatemala

Landen bezocht: