Mijn eerste week! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van sharon eerbeek - WaarBenJij.nu Mijn eerste week! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van sharon eerbeek - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week!

Door: Sharon Eerbeek

Blijf op de hoogte en volg sharon

17 November 2013 | Guatemala, Antigua

Hallo allemaal!

Mijn eerste week zit er alweer bijna op! Tot nu toe heb ik bij OX nog alleen maar geholpen achter de frontdesk, hier heb ik de eerste dagen meegekeken met collega’s en zaterdag en zondag ochtend heb ik er alleen gestaan. Het is best lastig om goed te communiceren met gasten doordat ik geen superheld ben in Engels en de meeste gasten ook niet. Ook is het lastig als er mensen langs komen of bellen die alleen Spaans spreken, want ik spreek geen woord Spaans! Ik ga waarschijnlijk wel Spaanse lessen volgen hier in Antigua!

Afgelopen vrijdag ben ik van het hostel naar een host family gegaan en heb daar mijn eigen kamer. Mijn familie woont op 50 meter afstand van mijn stage bedrijf, dus ik hoef niet bang te zijn dat ik verdwaal onderweg naar huis! Mijn familie bestaat uit een oudere vrouw, haar broer, de dochter van de vrouw en 3 kinderen ongeveer 15, 8 en 3 jaar. Ook wonen er nog 2 anderen, een jongen uit de USA en een meisje uit Guatemala! Al deze mensen zijn super leuk en aardig, het enige nadeel is dat de familie geen woord Engels spreekt, maar met gebaren kom je er wel! Zaterdag avond ben ik met de jongen uit USA, het meisje uit Guatemala en de broer van de vrouw pizza wezen eten bij een restaurant en heb ik de stad ook in de avond gezien.

Ik ben al een aantal keer een rondje door de stad wezen lopen maar moet steeds goed onthouden waar ik vandaan kwam, aangezien de straten heel veel op elkaar lijken en ik anders niet weet hoe ik terug moet komen!

Het eten hier is erg lekker, vandaag heb ik als lunch gringos (weet niet zeker of je het zo schrijft) gegeten, de gringos waren super lekker en helemaal niet duur. Het is een soort van kleine wrap met daarin kip, groente, ananas en kaas met daarover een lekkere pittige saus.

Wat er voor volgende week op het programma staat weet ik nog niet, dus dat is een verassing!

Jessica alvast een fijne verjaardag gewenst dinsdag! De eerste keer dat ik er niet bij ben en ook mis ik dit jaar de verjaardag van mijn zus Mandy en Dwayne haar vriend! Ook moet ik dit jaar mijn verjaardag, kerst en oud & nieuw zonder mijn familie vieren! Toch lijkt het me erg leuk om te zien hoe ze het hier allemaal vieren!

Ik hou jullie op de hoogte!

Kusjes uit Antigua!

  • 17 November 2013 - 23:45

    Astrid Eerbeek :

    Hej mop, wat fijn om ook hier weer een update te zien van je avontuur. ook al "spreken" we elkaar dagelijks en ben ik al op de hoogte, je weet dat ik van lezen houd en dus ook van deze verhalen.
    vreemd dat je dit jaar er niet bij bent met de verjaardagen en de feest dagen. Maar het lijkt me bijzonder om te zien en om mee te maken hoe in Guatemala kerst en oud en nieuw gebied worden. Als die dagen voorbij zijn is het alweer aftellen en vind je dat dan weer jammer.
    Knuffels van mij, mama. XXX

  • 18 November 2013 - 08:06

    Shirley Sanders:

    Leuk om zo te lezen hoe het met je gaat. Net als bij Mandy toen zij in Afrika was.
    Je hebt volgens mij een supergaaf stagebedrijf. Ik ben benieuwd naar je volgende ervaringen en belevenissen deze periode.

    Groetjes van ons allemaal

  • 18 November 2013 - 22:11

    Monique:

    Wat leuk zeg dat je nu bij een echte lokale familie woont! lijkt me heel bijzonder en daarbij ook nog lekker eten! wat wil je nog meer? spaans praten? ach meid met handen en voeten zul je er ook wel komen!
    GroetjessssXXX

  • 21 November 2013 - 13:04

    Ruud Van Rens:

    Sharon,

    Mooie foto's en een goed begin van je eerste week!! Hopelijk kun je snel activiteiten gaan begeleiden en kun je aan je Engels en Spaans werken ;)

    groeten
    Ruud van Rens

  • 21 November 2013 - 14:01

    BANJERENN:

    ha scharrel, hoe is het banjer weer daar? hier is da prima , lekker rege en kouuw dus kom maar snel trug dan maken we er samen met mitch met een R een mooi banjerweekend van!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

sharon

Actief sinds 13 Nov. 2013
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 8805

Voorgaande reizen:

18 April 2014 - 20 Juni 2014

Stage in Gran Canaria

11 November 2013 - 17 Januari 2014

Stage in Guatemala

Landen bezocht: