First trip! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van sharon eerbeek - WaarBenJij.nu First trip! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van sharon eerbeek - WaarBenJij.nu

First trip!

Door: Sharon Eerbeek

Blijf op de hoogte en volg sharon

25 November 2013 | Guatemala, Antigua

Hola!!

Afgelopen maandag had ik een gesprekje met mijn stagebegeleider over dingen die ik moet gaan doen en leren in deze stage. Ik heb een beetje het idee dat hij niet helemaal snapt wat mijn stage inhoud, want als het aan hem ligt dan sta ik heel mijn stage periode achter de balie te werken. Dus heb ik nog een keer proberen uit te leggen wat ik nu precies moet doen en moet leren.

Nadat ik tegen hem had gezegd dat ik graag iets actiefs wilde doen, mocht ik meteen de volgende dag mee met de Acatenango overnight trip! Vulkaan acatenango is een van de vulkanen in de buurt van Antigua en is de 3e hoogste van heel centraal-Amerika !

Dit was echt een geweldige ervaring om te doen. We vertrokken dinsdag ochtend om 6 uur met een busje na de plaats waar de wandeling begon.
De wandeling bestaat uit ongeveer 6 uur alleen maar (stijl) omhoog lopen met wat kleine pauzes en een grote van 1 uur. Tijdens de wandeling kom je in 4 verschillende omgevingen terecht; landbouwgrond, nevelwoud, hoog alpine bos en het vulkaan gedeelte! Het is steeds of je in een nieuwe wereld komt als je daar loopt.

Dan kom je aan op de top van vulkaan Acatenango (3976 meter hoogte) en vanuit hier heb je een super uitzicht boven de wolken over andere vulkanen, de zee, dorpjes, lake atitlan en nog veel meer! Vanaf de top kun je heel goed, de werkende, vulkaan Fuego zien! Wij hebben 1 uitbarsting gezien om 6 uur de volgende ochtend! Ik was alleen te laat om een foto te maken.

Als je bovenop de vulkaan staat en de zon is weg, koelt het héél snel af. De temperatuur kan dan ook onder de 0 graden komen. Ook is het daarboven heel winderig en wil je het liefst niet buiten je tent komen.
De volgende ochtend sta je vroeg op om de zonsopgang te bekijken en daarna loop je weer terug naar beneden, dit gaat 10 keer zo snel maar is nog steeds best zwaar, vooral voor je knieën!

Die ochtend stond ik al niet helemaal lekker op, ik was misselijk en had hoofdpijn. Nadat we thuis waren gekomen ben ik gaan douche en op bed gaan liggen. Ik had mijn temperatuur gemeten en had 39 graden koorts…. Ik ben daarna nog 2 dagen ziek geweest. Of dit kwam door de hoogte of door het eten weet ik niet, maar gelukkig voel ik me weer goed!

Zaterdag ben ik weer gaan werken en kreeg ik te horen dat ik de volgende dag (vandaag, zondag) met de Hike-Zip-Bike trip mee moest. Deze trip was ook heel leuk om te doen, eerst 1,5 tot 2 uur wandelen (omhoog), dan met een zipline naar de overkant en weer terug, een pauze bij Earth Lodge (een gezellige plek waar veel reizigers heen gaan om vrijwilligerswerk te doen of te overnachten), en dan met de mountainbike terug naar beneden naar OX.

Verder heb ik niet heel veel meer te vertellen, behalve dat de Domino pizza’s hier erg lekker en heel groot zijn en dat de McDonalds beter is als in Nederland. Ik ben benieuwd wat ik volgende week mag gaan doen, hopelijk weer wat trips!

Kusjes uit het warme Antigua!

  • 25 November 2013 - 07:35

    Ria:

    Hoi Sharon, wat een avonturen!
    Jammer dat je een paar dagen ziek bent geweest.
    Leuke foto's voorbij zien komen op FB.
    Lees dat de Mac en domino zo lekker zijn.
    Hoe is het lokale eten?
    Hier geen bijzonderheden.
    Geniet van je avonturen.
    Groetjes Ria

  • 25 November 2013 - 07:44

    Astrid Eerbeek :

    Wat fijn dat je met Victor hebt kunnen praten en dat er wat activiteiten op de agenda zijn gekomen. En dan natuurlijk niet de minste. Wat een geweldig mooi landschap om te ontdekken daar zeg. Het weer werkt natuurlijk goed mee aan de mooie plaatjes. Denk dat je nu wel je plek/weg aan het vinden bent en aan het werk bent een mooie stageperiode te beleven. Zo nu en dan blijft het een vreemd gevoel dat je zo ver weg zit, alhoewel met internet de wereld ook maar weer heel klein lijkt te zijn. Inmiddels is hier in Nederland Sint aan gekomen en heeft Jessica haar verjaardag achter de rug. Én is het best koud aan het worden, een reden om te genieten van het klimaat daar zou ik zeggen. Ik kijk uit naar je volgend verslag; hier, op facebook of facetime en whatsapp. Liefs uit Eindhoven. XX

  • 25 November 2013 - 10:27

    Monique:

    He lieverd, wat heb je al een GAVE trips gedaan! dat lijkt me echt machtig om daar zo bovenop die top te staan met dat overweldigende uitzicht! je beschrijft het ook zo mooi en in combinatie met de foto's kan ik het me "bijna" levendig voorstellen! Hoe hoog zat je daar wel niet ? denk toch dat je hoogteziekte hebt gehad dan! gelukkig dat je nu weer beter bent! Ben ook supertrots op jou dat je zo duidelijk bent geweest tegen je stagebegeleider!!! Ga zo door!!! Liefs, Monique

  • 25 November 2013 - 18:04

    Sharon Eerbeek:

    Het eten hier is wel lekker in de restaurantjes enzo. Het eten bij mijn familie is iets minder... Maar moet het er maar mee doen! Haha. En het was bijna 4000 meter hoog! Van het weer geniet ik zeker nu het nog kan!! Xxx

  • 29 November 2013 - 08:12

    Ruud Van Rens:

    Hi Sharon,

    Goed initiatief dat je niet alleen achter de balie hoeft te staan. Ben benieuwd wat je nog meer mag gaan doen, maar we zien de foto's en verhalen vast wel.

    Veel succes!
    Ruud van Rens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

sharon

Actief sinds 13 Nov. 2013
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 8808

Voorgaande reizen:

18 April 2014 - 20 Juni 2014

Stage in Gran Canaria

11 November 2013 - 17 Januari 2014

Stage in Guatemala

Landen bezocht: