Vulkaan van het vuur! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van sharon eerbeek - WaarBenJij.nu Vulkaan van het vuur! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van sharon eerbeek - WaarBenJij.nu

Vulkaan van het vuur!

Door: Sharon Eerbeek

Blijf op de hoogte en volg sharon

03 December 2013 | Guatemala, Antigua

Hi!

Afgelopen week heb ik veel achter de balie gewerkt. Ik word er steeds beter in maar ik vindt het niet zo leuk, de hele dag maar achter een computer zitten en mailtjes beantwoorden, telefoon opnemen en af en toe een klant helpen.

Gelukkig mocht ik afgelopen zaterdag mee met een grote trip! de Fuego overnight trip, Fuego is een van de actiefste vulkanen van midden Amerika. Het begin van deze hike is hetzelfde als die van Acatenango.

Na 6 uur omhoog lopen waren we aangekomen op onze kampeerplek, normaal met een heel mooi uitzicht op Fuego! Jammer genoeg was het weer erg slecht die dag en waren er veel wolken, dus toen we daar waren konden we helemaal niks zien. We hebben daar de tenten opgezet en een kampvuurtje gemaakt omdat het heel koud was. Na een uurtje konden we vulkaan Fuego voor 20 seconden zien omdat de wolken even weg waren!

Om 6 uur hebben we gegeten en daarna is eigenlijk iedereen gaan slapen omdat het zo koud was en we toch niks konden zien. We konden Fuego wel horen! De volgende ochtend moesten we om 4 uur opstaan en zouden we naar de top (tot waar je mag komen) lopen. 5 minuten nadat ik de tent uit was (goed en warm aangekleed) was er een uitbarsting van Fuego, het was super mooi om te zien, ik heb geprobeerd foto’s te maken maar het was te donker voor de camera om het te zien…  Jammer genoeg waren er een aantal mensen die te laat waren opgestaan waardoor we net op het laagste punt waren toen de zon op kwam.. Dus dit mooie moment hebben we moeten missen omdat we tussen de bomen zaten.

Uiteindelijk aangekomen op de top van Fuego hadden we een super uitzicht! Het was een heldere ochtend met heel veel wind. Dus het was erg koud daarboven, maar dat weerhield ons er niet van om van het uitzicht te genieten en een aantal foto’s te maken. Jammer genoeg was er geen uitbarsting meer toen we daarboven op 3700 meter stonden. Na een tijdje zijn we weer terug gelopen naar onze kampeerplek en hebben we daar opgeruimd en ontbeten. 2 uur later als geland terug gelopen naar beneden naar onze shuttle!

De tocht dit keer ging al een stuk makkelijker als vorige keer, ik heb geen last van mijn benen en ik ben niet ziek. Het is alleen moeilijk om daarboven goed adem te halen onder het lopen, het is erg vermoeiend. De tocht naar beneden heb ik ongeveer helemaal gejogd, daardoor doen mijn knieën nu ook minder pijn.

Vandaag meteen weer de hele dag gewerkt achter de balie! Abe (een vrijwilliger bij O.X.) moest van Victor een deur maken voor de keuken zodat de gasten van onze hostel niet alles uit de keuken stelen en vies achterlaten. Vandaag is deze deur erin gezet en is ook happy hour ingegaan (van 5 tot 6 gratis drank voor onze gasten) dit was meteen een groot succes en het was erg gezellig.

Nu lekker eten bij mijn familie en dan lekker genieten van een rustig avondje!

Oohja, ik mag woensdag mee met de Acatenango daytrip! Dat is toch weer een beter en leuker dagje dan een dagje achter de balie!

In mijn volgende verslag zal ik wat informatie geven over het land, mijn bedrijf en hoe ik hierbij ben gekomen!

Ik hou jullie op de hoogte!

Kusjes van mij!

  • 03 December 2013 - 09:07

    Pim:

    Super leuk Sharon! Ik ben heel erg jaloers ;)
    Geniet van alles wat je doet, want de tijd vliegt en voor je 't weet ben je weer thuis. :p

    Xxx
    Pim (van Neoliet)

  • 03 December 2013 - 09:53

    Astrid Eerbeek :

    Hej, blijft leuk je verhalen ook te lezen. wat fijn dat deze mooie trip je geen problemen heeft opgeleverd zoals de vorige. Word je toch een beetje Guatemalteeks. Foto' s zijn weer supermooi, beetje jammer va die zonsopgang, maar dat is het dan ook wel; "jammer".
    Brutaal hoor van de gasten om zich zonder deur zo vrij te bewegen daar waar ze gast zijn. Maar met jullie Happy Hour creer je wel weer gezelligheid onder elkaar.
    Zoals Pim hier boven schrijft geniet ervan, drie weken zijn alweer voorbij, voor je het weet ga je alweer aftellen. Net als elke vorige reactie van mij eindig ik weer met; Ga door met verslagen en foto's platsen, activiteiten doen, leren, maar vooral plezier hebben en genieten. XX.

  • 04 December 2013 - 13:48

    Ruud Van Rens:

    Hi Sharon,

    Mooie verhalene en mooie foto's! Je maakt een hoop mee aan de andere kant van de wereld! Ik zie de volgende verhalen en foto's graag tegemoet!!

    gr Ruud van Rens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

sharon

Actief sinds 13 Nov. 2013
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 8806

Voorgaande reizen:

18 April 2014 - 20 Juni 2014

Stage in Gran Canaria

11 November 2013 - 17 Januari 2014

Stage in Guatemala

Landen bezocht: